Alla inlägg under mars 2010

Av Susanne - 30 mars 2010 21:27

Som jag tidigare nämnt så skall våran familj få vara med om ett äventyr;)

Vi kommer nämligen att flytta till Ungern, i två år kommer vi att vara borta, eller rättare sagt vara hemifrån ett tag. Det känns otroligt spännande, ett tillfälle man bara inte får missa.

Vi kommer att bo i en stad som heter Kecskemet. Det ligger ca 8 mil söder om Budapest. Där kommer vi att hyra ett stort hus och det bästa av allt jag kommer att få var "hemmafru"....hoppas att ni inte tänker på ANNA ANKA nu....

Tänk att få göra nästan det man vill och känner för....  

-shoppa, shoppa,shoppa!

-slappa (kanske inte riktigt jag)

-pyssla, pyssla, pyssla!

-läsa en bok (händer inte speciellt ofta nu)

-vara hemma när tjejerna kommer från skolan

-trädgårds sysslor (trots att vi inte kommer att ha så stor trädgård, älskar blommor;)

-heminredning (jag bara älskar det)

-träna (ett nödvändigt ont, springa var annandag-en förhoppning)  

-resa...(nära till mycket)

-sist men inte minst-städa (de som känner mig vet att  dammsugaren brukar åka fram varje dag)...eller så blir det städhjälp, vem vet...

Har säker glömt massor.....jo,typ att blogga. (måste ju låta våra nära och kära få vara lite delaktiga i det vi gör)


Idag fick vi också klart med hur det blir med vårat hus här hemma i Sverige.

Vi har fått det uthyrt och det var vårat önskemål, eftersom att vi vill ju komma tillbaka till det. Vi känner oss mycket nöjda och trygga med våra nya hyresgäster.


Ha det bra och på återseende  


P&K

Av Susanne - 22 mars 2010 19:25

Det var ett tag sedan!

Har inte haft så mycket tid över. Patrik har varit borta i 2 veckor så det har liksom varit fullt upp med allt vad det innebär. Nu är han äntligen hemma  

Typiskt när han är borta då skall liksom allt hända...bilen!!...den har krånglat...

konstiga missljud i motorn, tror jag. Patrik sa att det är bara att köra. Tur att man har mamma i närheten. Hon har varit bil utlånare....tack!

Sedan snön...alltid när han är borta så snöar det så klart. NU FÅR DET RÄCKA!!!

...eller gratis motion  


Nå väl, nu ser vi framemot påsken. Igår var vi till stugan och fick lite mer motion...snöskottning. Denna gång var det kul att skotta. Vi liksom skottade fram stugan, så att vi kan vara där i påsk. Familjen har nog äntligen gått med på att åka dit...(att tillägga är att det finns ingen elström ej heller rinnande vatten) 

Det som finns är:

En fin vedeldad stuga(mysigt)

Vedeldad bastu(underbart)

Ljus i alla valörer

Utedass(kallt om rumpan)

Piteälven(burr iskallt nu, svalkande till sommaren)

Samt den lugna avslappnade atmosfären:)

Jag får väl återkomma senare om hur det gick(om vi inte frusit ihjäl)


P&K

Av Susanne - 6 mars 2010 23:12

Guud, vad svårt att hitta en bra,fin,cool,frän,häftig,passande färgsättning till min blogg. Det ska vara färg runt, i,över o under, färg hit o dit. Men jisses så bra att man kan ändra när man vill o orkar eller hur dags formen är. Vilken färg humor man har typ....lila i alla valörer känns bra just nu. I morgon en annan kanske.

P&K  (puss o kram om ni inte fattar, alla gull nosar!  )

Av Susanne - 6 mars 2010 19:47

Underbara dag!

Vilket fantastisk väder det varit idag.

Tänk att man får se solen nu efter detta hysteriskt snöande och att man får vara ledig. Dessa enorma mängder snö som vi har utanför hus knuten, vi ser knapp ut genom fönstren...nåväl vi bor ju här och borde kanske vara vana, men nää det är bara för mycke just nu. Men snart kanske vi slipper detta eller kanske snarast en liten paus, typ i 2 år.

I dag har vi i alla fall varit till Storklinten och åkt slalom eller inte kanske vi, utan min familj. Jag har sett på...kände inte för att åka, ville hellre bara njuta av det underbara vädret, strosa omkring o se på alla glada människor o se på alla fina husvagnar o deras förgårdar. Träffade många människor som jag inte sett på länge....Kul!! Saknar kanske lite det liv vi hade då, när vi också hade husvagn. Men nää, det var då. Kanske om nått år, vem vet...

Nu längtar jag till den riktiga våren med snösmältning o allt.......sommaren.......vårt äventyr............................  


P&K

Av Susanne - 1 mars 2010 21:30

Måste bara testa att detta fungerar  

Senare kommer det ett lite längre inlägg om våran familjs kommande äventyr. Den som väntar på något gott väntar aldrig...

Måste bara smälta att JAG skaffat en blogg, typ sova på saken. Ska upp tidigt i morgon...

P&K 

Av Susanne - 1 mars 2010 21:11

Trott det eller ej mina första ord i min alldeles egna blogg.  

Min kära familj trodde aldrig att jag skulle fixa detta. Är ni impade nu?

Någon Facebook lär det nog aldrig bli, det räcker att resten av familjen har det och detta är stort nog för mig (för tillfället kanske)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Här kan ni läsa om familjen Larssons äventyr i Ungern.
Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards