Alla inlägg under februari 2011

Av Susanne - 28 februari 2011 20:07

....igår var vi på cirkus. Det var jätte kul å så länge sedan. Sist jag var på cirkus i Boden så var nog tjejerna några år yngre och biljetterna kostade skjortan för hela familjen. Här i Ungern var det betydligt billigare (som mkt annat) En vuxen 75 svenska kronor, barn 65 kr å det var det värt...många bra sedvärdheter...

(speciellt för herrarna i publiken, många lättklädda damer) för oss övriga så var dessa djur så fantastiskt underbara....

....cirkusen började med några änglar eller vad de nu skulle föreställa...

s

Sedan kom mina favoriter, dessa underbart vackra djur....


 


...tigrar å lejon, fatta så stora å underbart vackra djur. Jag var helt stum av deras underbara framfart...... 

Sedan så var det diverse underbara akrobater å deras FÖRFÄRLIGA höghöjds show (jag som är höjd rädd, vågade knappt titta, fyfabian vad läskigt)  

Här kommer någon bilder som jag knappt vågade se....

  

...kanske syns dåligt men det hänger en kvinna där mellan tygtrasorna...

  

...något bättre bild, men jag vågade knappt titta så därför blev bilderna lite dåliga....som sagt mkt uppskattat av den manliga publiken...hmmmm....


Här kommer några mer kanske trevliga djur bilder för oss djurvänner...

...den svarta å vita springaren.....

Kameler, sedan så var det även många andra häftiga djur...som sagt en otroligt underbar cirkus med många djur å många fina uppträdanden.

Tur man har barn så man får gå på cirkus... eller man kanske kan gå på cirkus fast barnen blivit stora?? Vad tycker ni?? Skiiit kul var det iallafall...


Ha det bra


P&K       

Av Susanne - 14 februari 2011 18:56

....hoppas nu så många som möjligt förstår mig    

Hoppas ni alla haft en underbar dag och kommande kväll!

Här hos familjen Larsson blev det kärlekspasta till middag och underbart goda choklad praliner till efterrätt samt att min älskade kom hem med alldeles underbara ROSOR... här kommer ett litet smakprov...på rosorna, maten hann vi äta upp innan jag kom på att att fota den, sorry!


  


  

   ...förstår ni vilka underbart kraftiga rosor.....se lilla tennstickan bredvid, hade svårt att hitta en nog vass kniv att snitta rosorna med.......


  

Ha det bra alla och en fortsatt trevlig kväll på er...


P & K

Av Susanne - 12 februari 2011 10:47

Igår var Mathilda och Fanny på skoldisco. Vi övriga var på en restaurang som heter Örnnästet. De hade halva priset på all mat. Kan tyckas lite konstigt och att maten skulle vara dålig, men det var den inte. Vi lever ännu;)

Så här fina var tjejerna när de gick:


     

Idag blåser det halv storm ute, så vi får se om vi vågar oss ut.


Ha det bra alla....


P & K

Av Susanne - 10 februari 2011 09:53

Tänkte att jag skulle delge er alla lite vår bilder här från oss i Ungern....trots att ni i Sverige fortfarande har full vinter....men tids nog kommer våren till er också. Ni har en härlig tid till mötes. Det jag saknar här är takdroppet (för det finns ingen snö) samt "gräva" ner sig i en snöhög med en kopp varm choklad och kisa mot den så smått värmande vår solen....det är grejer det..........


Redan 11/1 tog jag in mina pelargoner, klippte ner dem och gav dem ny jord. Se så fina de blivit....

  

  


  

Igår när jag var ute å krattade bort lite löv och rensade upp i rabatterna så fick jag syn på dessa....

  

   ...snödroppar heter de väl?


Hittade även nån typ av lilja (påsk?) och flera tulpaner som ville kolla läget....

  

   ....är det inte härligt så säg......

Som avslutning en bild på våran baksida, lite grönt gräs kan man ju se. Fast saken är den att gräset har aldrig hunnit bli så värst brunt. 


   ...på bilden syns det inte så bra att himmelen var knall blå. Drygt +12 grader i skuggan å betydligt skönare i solen.


Ha det så bra alla.....


P & K

Av Susanne - 10 februari 2011 09:22

Jaa, kära hjärtanes så länge sedan jag skrev nått på bloggen...har bara inte blivit av. Men förhoppningsvis så skall jag bli bättre. Men allt har väl sin förklaring....

Som ni nog alla vet så har jag varit hem till Sverige en extra sväng. Pappa blev sämre i sin sjukdom så då bestämde jag mig för att vara med honom...hans sista dagar. Jag och mamma var med honom dag som natt på sjukhuset, det var en förfärligt jobbig å tuff vecka. Men jag är så innerligt tacksam att jag fick dessa dagar med honom. Pappa jag saknar dig så enormt mycket.....hoppas att du har det bra där uppe i himmelen  (har lite svårt att skriva just nu, ögonen blev så blöta)

Många pussar och kramar till dig....


Vi saknar dig            =5 hjärtan från oss och mamma......


P & K

Ovido - Quiz & Flashcards