Alla inlägg under februari 2012

Av Susanne - 28 februari 2012 13:25

Härliga dagar har vi avnjutit i Slovakiska Jasna i de underbara Tatrabergen tillsammans med Sandra, Johan å lilla Ebba. Fantastiskt fina å många backar att tillgå...kanske vissa "lite" branta för min smak...Men jag tog mig ner flera gånger iallafall å benen i behåll...Ingen lyckligare än jag 


Jätte fint hotell å mysiga rum...

   

...Hotellet hade även en jätte mysig badanläggning med bad å bastu både inne å ute...Underbart som relax efter tuff skidåkning....

 

...Patrik å Amanda njuter i utomhus tunnan...


Lite härliga bilder från den super trevlig helgen...

..Jag, Sandra, Mathilda å Amanda...


 


...Jaa helt rätt det är jag...

 


Mysig liten stuga uppe i en av backarna...

 


...Varm choklad är alltid gott... 



 


...Jag å Patrik ...Hoppas ni INTE ser skillnaden på åkningen..........


 


...Fam Larsson samlade...


 


...Jätte fina liftsystem...satt riktigt bekvämt...


   

 

  

...Johan, Sandra å Ebba...


...Lilla Ebba är lite törstig...

   


...Lite vy bilder...

           


Tack Johan Sandra å Ebba för super trevliga dagar....  



                                               

Av Susanne - 15 februari 2012 12:27

Mysig å trevlig dag var det...kanske lite mer än vanligt då  

Fick underbara rosor av maken samt att VI fick en fantastiskt fin bukett av tjejerna...Älskar er min kära familj!

   


Till middag blev det en alldeles förträfflig Argentinare på Bagatell...

 

...underbar köttbit med en alldeles underbar familj...


   

Ha en fortsatt trevlig dag ....eller snarare  ...  

Av Susanne - 7 februari 2012 18:48

...blev det idag till efterrätt, hemgjorda förståss. Dom blev jätte goda och det bästa av allt, grädden gick perfekt att vispa...de ni, det är faktiskt inte alltid det lättaste här i Ungern. Väldigt få ggr har jag lyckats få den så där härligt fluffig och fast...

 

...mumsfilibabba...  

Av Susanne - 6 februari 2012 13:51

Här kommer några VINTER bilder från ett vintrigt Ungern. Som de förutspådde så kom vintern även hit...De sade att det skulle bli kaos i landet å att det skulle bli som vintern-87...Jo jo nog blev det vinter å förfärligt mkt snö för att kallas utlandet å Ungern...2-3 dm har nog kommit å det är mkt för att vara här. Men Sverige (norra delarna, vad jag vet) å övriga Europa har haft det ovanligt kallt å snö..så vart är världen påväg??

Men vi njuter av snön å vädret...än så länge...(skulle faktiskt gått att åka lite längdskidor...men de lämnade vi hemma tyvärr:(....Kan bara tillägga att de är ännu sämre på att ploga vägar å gångbanor här än hemma!!! (som vi klagat spec. på småvägarna i Sävast men fn vad de gör ett bra jobb!!) Ungrarnas maskinella utrustning vad gäller snöplogar mm. är inte så hög:(

         


...Tur att man får vara inne å göra lite god mat oxå...Potatisgratäng, oxfilé med två såser, detta var lördagens middag...SMARR:))

 

...ja jaa jag förstår att ni tycker vi äter stora potioner...men allt gick ner...inga problem...  

Trots vinterväder så växer dessa älsklingar oxå...gillar nog ljuset från snön...

 


...Akta ryggarna alla snöskottare;))

Presentation

Här kan ni läsa om familjen Larssons äventyr i Ungern.
Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards