Alla inlägg under januari 2011

Av Susanne - 10 januari 2011 18:26

...måste bara meddela er alla palt älskare att idag har gjort palt, inget ovanligt kanske men med ett annat recept....trodde inte att palt gick att göra på olika sätt...men med havregryn, ett annat alternativ sk, havregrynspalt........! Fick detta fantastiska recept av min svärmor å jag må då säga att det blev fantastiskt gott å så mycket snabbare å enklare än potatispalt å återigen såå jädra gott. Detta måste ni prova, här kommer receptet:

Havregrynspalt ca. 12-15 st.

2 kkp havregryn

4 kkp vatten

1 msk salt

Blanda allt i en skål och låt stå över natten.

När palten skall tillredas blanda i:

1 ägg

7-8 kkp vetemjöl

Sedan är det bara att fylla palten med det man behagar eller är van vid.....

....själv så har jag fläskfärs, lök, kryddpeppar, salt å aromat. Mumsigt gott!!!

Vill man göra mera palt,tag tex. större koppar eller dubbla måtten. 

Lycka till, ni må icke ångra er......

Här kommer lite bild bevis.....

      ....som sagt det var super gott....Tack svärmor för receptet, det skall prövas fler gånger........ det blev dubbla bilder....bara därför att det blev sååååååå bra..............................=)))


 Ha det bra alla raringar....å palt älskare.....


P & K

Av Susanne - 6 januari 2011 22:55

Hello everybody!

Det var ett tag sedan sist.....

Jomän ni förstår ju att vi har hunnit med mycket....vi har ju varit HEM.....

....HEM å det innebär ju att vi har varit hem till Sverige å Sävast...hur underbart som helst....att få tillfälle att få bo i vårat underbara hus....å få träffa vår underbara familj samt underbara vänner....förstå att allt kan bara beskrivas med underbart....som vi har längtat att få komma till Sverige.....UNDERBART........

Men som livet är, så är det underbart men kort....precis som denna resa....

Jag är så tacksam att jag hunnit träffa alla nära å kära å speciellt min kära Pappa som under denna höst blivit så sjuk......å ännu sjukare under en kort tid.....jag är så tacksam att jag har hunnit krama å pussa dig så flera gånger..........tänker på dig hela tiden älskade pappa....skulle vilja vara med dig här å nu, men avståndet är så långt....kämpa på.....vi ses snart.....Älskar dig.......   


P & K


Presentation

Här kan ni läsa om familjen Larssons äventyr i Ungern.
Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards