Alla inlägg under oktober 2010

Av Susanne - 30 oktober 2010 23:11

Som om det inte var nog igår så blev det mera halloween idag....Såå trevligt att stå bakom kameran, har haft många å långa glada skratt......så himla kul de haft.....

     

  


.....lite senare på kvällen fick vi läskigt besök.....

.....hela gänget.....De var så fina eller vad säger jag läskiga hela bunten...


Ha det bra


P o K


  

Av Susanne - 30 oktober 2010 22:40

I går fredag var tjejerna på Bling, Bling och för er som inte vet, så betyder det Disco.....ja men förstår ni att tjejerna skall på disco här i Ungern. Vad gör de på "discona" här å vilka människor är där. Jag och Patrik satt hela kvällen redo med bil å mobil. Här är några bilder på brudarna innan de åkte....

         ....jaa de var så fina så och tilläggas skall att de var lika snygga när de kom hem. Med andra ord en mycket lyckad kväll enligt tjejerna och oss=)


Ha det bra 


P o K


Av Susanne - 30 oktober 2010 20:11

Här firas det Halloween också...... på vårat sätt.......

   ....en utsmyckad entre....

   .....farliga Mathilda.....

   Patrik och Mathilda i källaren.....


  

      Patrik som häxa eller är det Ozzy Osbourne....vilket som så hade de trevligt i alla fall.


Trevlig Halloween på er alla...


P o K

Av Susanne - 28 oktober 2010 21:16

Nu har äntligen Moa kommit hit....fy fabian vilken jobbig dag det var i går. Speciellt för Moa, hennes föräldrar å  så klart för oss. Hon missade flyget från Arlanda till Budapest...fatta vilken stress!!!!!! Hon hamnade på fel gate....gooode guuud....stackars Moa.... Nå väl hon skulle varit hos oss igår mitt på dagen men till slut så slutade allt så lyckligt å hon kom med på ett annat plan å hämtades på flyplatsen kl ca 23.00 Tack gode gud....=) Välkommen Moa <3


Idag har Moa fått vara med på tjejernas skola. Lite speciellt....speciellt maten, lunchen bestod av soppa till förrätt: trädgårdsmästar soppa!!!!! Huvudrätt: Tysk gryta med ris....låter kanske gott, men tjejerna var hungriga när de kom hem.....   Moa`s kommentar -smakade för djävligt....!!!!.........I  morgon blir det gympa med tyskarna, få se vad Moa tycker om det då???? Sedan har de lov.....skojsigt:))))


I eftermiddag har vi varit runt å kört med bilen å visat Moa hur det ser ut här. Sedan blev det middag, utefotografering och bad för brudarna....

     ....såå söta de är...


:)


Övriga familjen pysslade på med annat........

   .....Mathilda med dator arbete...

   ...Patrik kollar hockey.....Heja Luuuläää....!!!!!! men han verkar ganska avslappnad, går det bra för Luleå eller ?????

......Så här sover tjejerna....observera......obäddat....

  

   ...tror att de har mysigt ändå.....


Ha det bra!


P o K











Av Susanne - 28 oktober 2010 20:55

Jaaa, då var snart en ny vecka förbi.......

I början av veckan hade jag manligt besök....

      ...tre trevliga... herrar, eller trädgårdsmästare om jag ska vara ärlig...Joo de var trevliga och fixade till våran förfärligt fula framsida. Har verkligen mått dåligt över hur den ser ut. Så nu äntligen fick jag hjälp. Den var totalt "vildvuxen" De rensade å rensade bland allt ogräs, tog bort ena sidans alla buskar, grävde om å de höll på halva dagen, tre män!!!! Sedan kommer de tillbaka om någon dag med nya buskar å gör allt klart. Mycket effektiva å till ett bra pris. Tre personer å allt detta arbete för 30 000 forint dvs. ca 900 svenska kronor.....jamen förstår ni, vad tjänar de egentligen??? Jag bjöd de på fika mm. förstå så tacksamma de var.....

Ha de gott...


P o K

Av Susanne - 22 oktober 2010 21:30

.......med bloggandet alltså....så tänkte jag att jag skulle visa er lite fina bilder.

Var i veckan å cyklade runt i stan å tog lite najsiga bilder......

                  ......jaa kära vänner, fina byggnader men har ingen koll vad alla är ännu, tyvärr......men några är stadshus, kommunhus. operahus, teaterhus m.m m.m 

hmmmm hoppas att ni har förståelse att jag inte riktigt har koll ännu....hoppas att det blir bättre lite längre fram eller när ni kommer å hälsar på.


Ha det bra kära vänner....


P o K

Av Susanne - 22 oktober 2010 21:16

I onsdags bakade jag bullar för andra gången sedan vi flyttade hit......snacka om bullbak.....där hemma i Sävast blev det INTE lika flitigt bullbak.......

   ....men jag har problem med ugnen....en djäv.....ugn....gräddar förfärligt ojämt....blir tyvärr lite brända i botten å lite ogräddat ovanpå....samma är det oftast med matlagningen. Funderar på om man kan få en ny ugn......förmodligen inte av husvärden...eller..???....men kära vänner skall försöka fixa med god mat ändå om/när ni kommer................saknar er alla...........


P o K

Av Susanne - 22 oktober 2010 13:40

Måste bara få visa er hur folket jobbar här...Det är så att våran granne håller på att göra om i sin trädgård, vet inte riktigt vad han skall göra eller rättare sagt arbetarna. Men jag tippar på att de håller på att gjuta en platta. Det jag vill komma till är deras sätt att arbeta på....hemma i Sverige hade man nog beställt en hel betong bil som bara splash hade tippat ut all betong åså var det klart. Men inte här inte....

      ....all denna sand och betong skall tydligen användas....de började tidigt i morse och håller fortfarande på. Killen som syns i bild har tydligen som enda uppgift att skotta i all betong i blandaren, en annan kille kör skott kärran fram och tillbaka och några andra är där inne och tar emot den färdiga betongen. Jamen ni förstår ju att jag inte kan slita mig från deras totalt korkade sätt att arbeta på. Har flera gånger haft lust att gå ut och fråga om det inte finns betong bilar här i Ungern???.....men som vanligt skulle de inte förstå mig och det skulle nog bli nått konstigt missförstånd.  Till råga på allt detta slit så har de urusla löner....ja ja, det mycket man inte förstår här i livet. Det jag har koll på nu är att det är helg och att vi skall grilla i detta vackra höst väder och i morgon åker vi en sväng till IKEA. 


Ha en trevlig helg alla <3


P o K


Update!

Nu några timmar senare, som om inte detta vore nog så börjar de skotta om sandhögen.....flyttar den liksom..........men nu förstår jag hur de tänker, de vill ha lite extra magrutor så här inför fredags myset.......=))

  

P o K

Presentation

Här kan ni läsa om familjen Larssons äventyr i Ungern.
Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards