Alla inlägg den 14 september 2010

Av Susanne - 14 september 2010 19:44

Måste berätta vad som hände härom kvällen!!!! Jag och Amanda hade sett en film på "svensk TV" (övriga familjen hade gått och lagt sig) och var på väg att gå och lägga oss, så tyckte jag att det var något som rörde på sig, på golvet (det var lite mörkt) backade tillbaka och däääär, där var det något.... fyyy...fabian....det var en jätte spindel !!!!! Det jag hade i handen precis då var en bok, denna bok blev offrets död!!! Det small och ekade i hela huset (det ekar väldigt lätt här) Precis då kom Amanda och frågade vad jag höll på med. -nää, int nå......men du titta int är du snäll. Vad tror du hon gjorde, joo tittade förstås precis när jag tog upp boken. Under boken var det en stor svart "plaffa" (ca 4 cm i diameter) fy fn. vad läbbigt.  Jaa, som ni förstår så blev det inte mycket sömn den natten.

   Detta är en lika dan spindel (som jag tog bild på utomhus) fast lika stor. Tyvärr vågade jag inte ge er någon referens. (tändsticka typ) Men uppskattningsvis 4-5 cm i diam.  Ni ska bara veta att jag hatar spindlar...

Vet ni vad Amanda sa denna kväll? -man har sett svarta änkan på Torpgärdan i Boden!!!???- Jag svarade: älskling, det var ju några år sedan!!!


Nå väl nog prat om spindlar....


Här kommer lite bilder:


För några dagar sedan så tyckte jag att grannen körde så frenetiskt med motorsågen....

   ...joo, de börjar uppifrån och jobbar sig neråt, bra va?


Lite bilder från tjej middagen i Budapest....

   ...Ingela närmast i blått och sedan lite mer eller mindre okända människor.

   Jag och Ingela.   ...otroligt vacker byggnad i Budapest, synd att inte bilden kan visa hur vacker den är....eller är det fotografens fel?...


IKEA bilder...

   ...lite inköp...lampan till vänster är underbart vacker i våran trapp...godsakerna är lika underbara i våran mage....

   ...guuud vad vi har saknat Marabou mjölkchoklad (Patrik mest)

...salta sillar (finns inte salta sillar här, ej heller annat gott salt godis)

...ballerina....lite svenska chips...herre gud vad vi svullar oss....


....lite arbete...

   ....här är mitt nästa projekt...kommer att slipas och målas vitt...vad tror ni?....


.....annars är livet helt ok här, hoppas att ni har det lika så där hemma...


P o K

Presentation

Här kan ni läsa om familjen Larssons äventyr i Ungern.
Kommentera gärna! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards